
Studium Psychologii Sądowej edycja Jesień 2013 - publikacje, wydarzenia, wykłady
- Adres
-
Sienkiewicza 116/4
50-347 Wrocław
Polska
- Data powstania
- 2013-10-05
- Wyświetleń
- 24758
- Opis
- Zapraszamy na Studium Psychologii Sądowej - edycja Wiosna 2013
Opis programu:
Program Studium Psychologii Sądowej opracowany został przez zespół ekspertów w tej dziedzinie i ukierunkowny głównie na podnoszenie praktycznych umiejetności uczestników. Plan studiów obejmuje realizację przedmiotów ujętych w bloki tematyczne, których celem jest uzyskanie i pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii sądowej, wiktymologii, psychopatologii dzieci, młodzieży i osób dorosłych, metodologii badań psychologicznych, opiniowania w sprawach nieletnich, rodzinnych, cywilnych i karnych. Program Studium Psychologii Sądowej spełnia wymogi Ministra Sprawiedliwości z 24.1.2005 r. w sprawie biegłych sądowych. Celem Studium Psychologii Sądowej jest kształcenie przyszłych biegłych psychologów sądowych i innych ekspertów współpracujących z wymiarem sprawiedliwości profesjonalnie zajmujących się diagnozą i orzecznictwem psychologicznym. Obszerny blok zajęć praktycznych ma przygotowywać do praktycznego wykonywania roli i zawodu biegłego psychologa sądowego. Duża liczba zajęć warsztatowych oraz możliwość bezpośredniego zastosowania wiedzy w różnego rodzaju ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, pozwala absolwentom po ukończeniu
Adresaci:
Adresatami Studium Psychologii Sądowej są osoby z wyższym wykształceniem zainteresowane praktycznym wykorzystaniem wiedzy z zakresu psychologii sądowej, psychopatologii, diagnozy psychologicznej , opiniowania na potrzeby sądownictwa. Tematyka zajęć została zaplanowana tak, by dostarczyć uczestnikom wiedzy teoretycznej z zakresu szeroko pojętej psychopatologii i patologii społecznej, niezbędnej do diagnozy psychologicznej, a następnie kształcenia umiejętności przygotowywania takiej diagnozy na potrzeby wymiaru sprawiedliwości. Zajęcia odbywać się będą w formie warsztatów, seminariów i ćwiczeń praktycznych. Studia skierowane są zwłaszcza do psychologów zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji zawodowych biegłego psychologa sądowego, jak i innych osób z wykształceniem humanistycznym zainteresowanych pogłębieniem wiedzy I umiejętności z zakresu psychologii sądowej. Uczestnicy Studium Psychologii Sądowej po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego i zdaniu egzaminu końcowego otrzymują świadectwo ukończenia Studium Psychologii Sądowej wydawane na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania I uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Uzyskane w ramach Studium Psychologii Sądowej świadectwo stanowi podstawę do samodzielnego wpisu na listy biegłych psychologów sądowych przy sądach rejonowych i okręgowych. Absolwenci Studium Psychologii Sądowej zdobędą kwalifikacje, które umożliwiają podejmowanie pracy w instytucjach współpracujących z sądownictwem w zakresie diagnozy i opiniowania, przesłuchiwania, uczestnictwa w trakcie rozpraw sądowych. Uzyskane w ramach Studium Psychologii Sądowej świadectwo może być także włączone w poczet innych szkoleń z zakresu diagnozy i psychoterapii, realizowanych przez kandydatów na drodze do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Ilość godzin
Studium Psychologii obejmuje 100 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie 5 zjazdów weekendowych (sobota, niedziela) odbywających się przeważnie raz w miesiącu.
MEN-owskie Świadectwa ukończenia Studium
Uczestnicy Studium po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego i zdaniu egzaminu otrzymują Świadectwo ukończenia Studium wydawane na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Program Studium jest zgodny ze standardami sekcji psychoterapii PTP a uzyskane w ramach Studium świadectwo może być włączone w poczet innych szkoleń z zakresu psychoterapii, realizowanych przez kandydatów na drodze uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Wymogi formalne przystąpienia do procedury uzyskiwania oraz odnawiania ważności certyfikatów psychoterapeuty i superwizora psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego określa uchwała Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego z dnia 18 listopada 2009 r.
Program Studium Psychologii Sądowej opracowany został przez zespół ekspertów w tej dziedzinie i ukierunkowny głównie na podnoszenie praktycznych umiejetności uczestników. Plan studiów obejmuje realizację przedmiotów ujętych w bloki tematyczne, których celem jest uzyskanie i pogłębienie wiedzy z zakresu psychologii sądowej, wiktymologii, psychopatologii dzieci, młodzieży i osób dorosłych, metodologii badań psychologicznych, opiniowania w sprawach nieletnich, rodzinnych, cywilnych i karnych. Program Studium Psychologii Sądowej spełnia wymogi Ministra Sprawiedliwości z 24.1.2005 r. w sprawie biegłych sądowych. Celem Studium Psychologii Sądowej jest kształcenie przyszłych biegłych psychologów sądowych i innych ekspertów współpracujących z wymiarem sprawiedliwości profesjonalnie zajmujących się diagnozą i orzecznictwem psychologicznym. Obszerny blok zajęć praktycznych ma przygotowywać do praktycznego wykonywania roli i zawodu biegłego psychologa sądowego. Duża liczba zajęć warsztatowych oraz możliwość bezpośredniego zastosowania wiedzy w różnego rodzaju ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, pozwala absolwentom po ukończeniu Studium Psychologii Sądowej uzyskać wpis na listę biegłych psychologów sądowych i rozpocząć praktykę zgodnie z polskimi standardami.
Szczegółowy program i harmonogram zjazdów
Studium Psychologii Sądowej
Terminy szkolenia: 05.10.2013, 06.10.2013, 23.11.2013, 24.11.2013, 14.12.2013, 15.12.2013, 25.01.2014, 26.01.2014, 15.02.2014, 16.02.2014
Liczba dni szkolenia: 10
Godziny zajęć: 9:00-16:00
Miejsce szkolenia: Sale dydaktyczne DCP
Termin zgłoszenia: 2013-10-04
ZJAZD I
I. Wprowadzenie w problematykę psychologii sądowej.
1. Obszary psychologii sądowej.
2. Prawne podstawy opiniowania przez psychologa biegłego sądowego w polskim prawie dowodowym. - zasady procesu karnego i cywilnego - rola prawa dowodowego - dowody osobowe, rzeczowe i z dokumentu - biegły jako dowód osobowy - powołanie w charakterze biegłego
3. Biegły w systemie polskiego prawa. - biegli sądowi i biegli ad hoc - koszt dowodu z opinii biegłego:wynagrodzenie biegłego,inne elementy kosztu dowodu z opinii biegłego - zasady wpisu i skreślenia z listy biegłych sądowych.
4. Prawa i obowiązki biegłego. - treść opinii, metody kontroli opinii; - przesłanki poprawności opiniowania, materiału badawczego oraz zachowania biegłego w sądzie; - uprawnienia i obowiązki biegłego.
5. Biegły psycholog w postępowaniu karnym i cywilnym. - granice opiniowania psychologicznego; - biegły w sprawach karnych i cywilnych: analiza przypadków.
II. Zachowania agresywne a przestępczość.
- definicje agresji, rodzaje agresji, agresywność - koncepcja psychoanalityczna Z. Freuda, teoria frustracja-agresja, teorie społecznego uczenia się - ogólny Model Agresji (GAM) Andersona i Bushmana - wyznaczniki agresji, prowokacja, pobudzenie emocjonalna, normy społeczne - przestępczość a agresja - osobowościowe determinanty przestępczości i typologie przestępców - specyfika działania w grupie przestępczej
III. Wybrane zagadnienia wiktymologii.
- typologie ofiar: skoncentrowane na cechach indywidualnych, oraz na znaczeniu ofiary w genezie przestępstwa, mechanizm stawania się ofiarą - teoria kozła ofiarnego - psychologiczna charakterystyka ofiar przemocy domowej, ofiar mobbingu, ofiar przemocy seksualnej - zgwałcenia - dynamika zjawiska przemocy - portret psychologiczny i typologia sprawców przemocy
ZJAZD II
IV. Psychopatologia: diagnoza zaburzeń psychicznych.
- kliniczna diagnostyka zaburzeń psychicznych a badanie dla potrzeb sądowych - klasyfikacja zaburzeń psychicznych: systemy klasyfikacji ICD -10 i DSM - IV - zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju - zaburzenia dysocjacyjne - schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne - zaburzenia związane z używaniem środków psychoaktywnych - zaburzenia osobowości - zaburzenia seksualne i tożsamości płciowej - zaburzenia poznawcze
V. Zaburzenia rozwoju dziecka i adolescenta.
- klasyfikacja zaburzeń emocjonalnych i ich obraz kliniczny - konsekwencje występowania zaburzeń emocjonalnych dla funkcjonowania dziecka - somatyzacja stanów psychicznych - depresja u dzieci i młodzieży - zaburzenia dwubiegunowe u młodzieży - zaburzenia karmienia - zaburzenia jedzenia.
VI. Wybrane problemy zaburzonych rodzin.
- rodziny rozbite i zrekonstruowane - funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym - zjawisko przemocy między małżonkami - zjawisko przemocy wobec dzieci - funkcjonowanie rodziny kazirodczej.
ZJAZD III
VII. Diagnoza psychologiczna w pracy biegłego psychologa.
- rozmowa kliniczna: zastosowanie metody do pracy diagnostycznej w kontakcie z dzieckiem/adolescentem i jego rodziną, specyfika kontaktu z pacjentem dziecięcym i dorastającym; - metodologia badań psychologicznych w pracy biegłego psychologa (testy osobowościowe, testy projekcyjne itd) - standardy badania metodami testowymi - standardy dotyczące warunków badania - specyfika diagnozy osób w okresie dorastania, właściwości funkcjonowania psychicznego osoby w wieku dorastania: kryzys okresu dorastania, zadania rozwojowe okresu adolescencji - właściwości funkcjonowania rodziny adolescenta - zaburzenia okresu adolescencji z perspektywy relacji z matką - specyfika trudności w diagnozie zaburzeń psychicznych u adolescenta, właściwości kontaktu z dorastającym
VIII. Etapy pracy biegłego (od analizy akt do obrony opinii w sądzie).
- Umiejętność analizy akt sprawy - Planowanie badania - Techniki badania - Formułowanie opinii i wniosków - Stawiennictwo w sądzie
ZJAZD IV
IX. Zjawisko krzywdzenia dziecka.
- definicje podstawowych pojęć i teoretyczne podejścia wyjaśniające uwarunkowania - formy krzywdzenia: przemoc fizyczna (w tym kary cielesne), maltretowanie psychiczne, molestowanie seksualne oraz zaniedbanie - dziecko jako świadek przemocy w rodzinie - Przeniesiony Zespół Munchausena - Model Taksonomii Krzywdzenia Dziecka - kontekstualne czynniki ryzyka krzywdzenia w rodzinie oraz w instytucji edukacyjno-opiekuńczej
X. Diagnoza krzywdzenia dziecka.
- wybrane metody i narzędzia diagnostyczne; - ocena skutków bezpośrednich (obrażenia fizyczne i urazy psychiczne) - analiza zaburzeń rozwoju i zdrowia dziecka; - nieprawidłowości w procesie diagnozy i przygotowaniu materiału dowodowego.
XI. Dziecko jako świadek.
- przesłuchanie dziecka w polskiej procedurze karnej - zasady, warunki, sposób prowadzenia przesłuchania - standardy przesłuchania dzieci i wyposażenia przyjaznych pokoi; - fazy przesłuchania - sposoby zadawania pytań dostosowane do wieku dziecka - dobór technik badawczych - zasady formułowania opinii i wniosków wydawanych w oparciu o udział w przesłuchaniu - kryteria oceny wiarygodności psychologicznej zeznań dzieci ofiar/świadków przestępstw
ZJAZD V
XII. Opiniowanie w sprawach nieletnich.
- podstawowe pojęcia i podstawy prawne opiniowania w sprawach nieletnich - przygotowanie do sporządzenia opinii na użytek sądu - opracowanie opinii, wyniki badań, diagnoza, prognoza kryminologiczna, zalecenia resocjalizacyjne.
XIII. Opiniowanie w sprawach rodzinno-opiekuńczych.
- podstawy opiniowania psychologicznego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych - ekspertyza psychologiczna w sprawach rozwodowych - ekspertyza psychologiczna w sprawach dotyczących zmiany zakresu (w tym ograniczenia i pozbawienia) wykonywania władzy rodzicielskiej
XIV. Opiniowanie w sprawach cywilnych.
- niezdolność do czynności prawnych, ubezwłasnowolnienie - wady oświadczenia woli - unieważnianie umów cywilno-prawnych i testamentów - niezdolność do zawarcia małżeństwa oraz unieważnienie małżeństwa
XV. Opiniowanie w sprawach karnych dotyczących dorosłych sprawców przestępstw.
- miejsce i zadania psychologa w procesie karnym - cel i zakres diagnozy psychologicznej w opiniowaniu o niepoczytalności - współpraca biegłych z zakresu psychologii, pschiatrii i seksuologii
Doświadczeni trenerzy, wykładowcy
Zajecia Studium prowadzone są przez doświadczonych trenerów mających w swoim dorobku prowadzenie wielu warsztatów i otwartych szkoleń w DCP, jak i szkoleń na zamówienie instytucji i firm. Nasi wykladowcy to to biegli psycholodzy i seksuolodzy sądowi, certyfikowani psycholodzy, wieloletni praktycy diagnozy psychologicznej i terapii indywidualnej, pracownicy Uczelnii Wyższych i sądownictwa.
Agnieszka Juszczyk - biegły sądowy w zakresie psychologii klinicznej dzieci i dorosłych oraz seksuologii, psycholog kliniczny, psychoterapeuta systemowy, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Specjalizuje się w diagnozie i opiniowaniu ofiar i sprawów gwałtów, molestowania i innych przestępstw seksualnych. Współpracuje w zakresie opiniowania z sądami we Wrocławiu, Legnicy, Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Kłodzku, Poznaniu, Ostrowie Wielkopolskim. Kwalifikacje i doświadczenie w obszarze opiniowania, oceny zeznań świadków, diagnozy psychologicznej i seksuologicznej, typowania sprawców, psychologii sądowej i seksuologii sądowej zdobywała w trakcie studiów i szkoleń specjalitycznych: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytut Ekspertyz Sadowych im. Prof. Jana Sehna w Krakowie, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, Fundacja Dzieci Niczyje, oraz na licznych konferencjach i szkoleniach Sekcji Seksuologii Sądowej Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Pracowni Seksuologii Klinicznej i Społecznej Instytutu Psychologii UAM w Poznaniu. Prowadzi interwencję kryzysową, psychoterapię systemową indywidualną, grupową, terapię rodzin i par, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. Pracuje w ujęciu systemowym z rodzinami z zaburzeniami psychotycznymi, zaburzeniami odżywiania, zaburzeniami psychosomatycznymi. Specjalizuje się w terapii zaburzeń lękowych, depresyjnych, psychotycznych, psychoterapii zaburzeń seksualnych, zaburzeń ASD I PTSD. Prowadzi sesje debriefingowe Critical Incident Stress Debriefing (CISD) dla specjalistów zajmujących się zawodowo ratownictwem i interwencją kryzysową oraz ofiar, grup dotkniętych kryzysem. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), International Association for Suicide Prevention (IASP). Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe w zakresie Seksuologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W zakresie umiejętności psychoterapeutycznych kształciła się także w Szkole Terapeutycznej Psychoterapia Systemowa Indywidualna i Rodzinna WTTS (kurs podstawowy i kurs zaawansowany), Terapia Rodzin - Polski Instytut Ericksonowski, Terapia Małżeństw i Par - Polski Instytut Ericksonowski, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie, Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami - Fundacja Dzieci Niczyje, Studium Opiniowania Psychologiczno-Sądowego -Fundacja Dzieci Niczyje, Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie.
Dorota Werner – biegły sądowy, psychoterapeutka, certyfikowany instruktor i specjalista terapii uzależnień Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Członek Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego, opiniuje na potrzeby orzecznictwa sądowego w sytuacji nadużyć seksualnych. Specjalizuje się w diagnozie, opiniowaniu dzieci i dorosłych ofiar przestępstw seksualnych. Współpracuje w zakresie opiniowania z sądami na terenie Dolnego Śląska. Kwalifikacje i doświadczenie w obszarze psychologii sądowej i seksuologii sądowej zdobywała w trakcie studiów i szkoleń specjalitycznych: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Fundacja Dzieci Niczyje, oraz na konferencjach i szkoleniach Sekcji Seksuologii Sądowej Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Pracuje terapeutycznie z osobami indywidualnymi i rodzinami integrując podejście ericksonowskie i podejście systemowe. Specjalizuje się w terapii zaburzeń odżywiania - anoreksja i bulimia, zaburzeń psychosomatycznych, zaburzeń lękowych, depresyjnych, psychotycznych, psychoterapii zaburzeń seksualnych, interwencji kryzysowej i terapii ofiar przemocy psychicznej, fizycznej i seksualnej, osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i współuzależnionych, DDA. Prowadzi szkolenia z psychologii sądowej dla pracowników RODK i pracowników wymiaru sprawiedliwości. Ukończyła pedagogikę na Uniwersytecie Opolskim oraz Studia Podyplomowe w zakresie Seksuologii Klinicznej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Seksuologiczne. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Studium Pomocy Psychologicznej - Instytut Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie - Instytut Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkole Terapeutycznej Polskiego Instytutu Ericksonowskiego, Terapia Rodzin - Polski Instytut Ericksonowski, Terapia Małżeństw i Par - Polski Instytut Ericksonowski,Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami - Fundacja Dzieci Niczyje, Studium Opiniowania Psychologiczno-Sądowego - Fundacja Dzieci Niczyje.
Irena Wilczyńska - prokurator Prokuratury Rejonowej dla Wrocławia Psie Pole. Posiada kilkudziesięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu spraw karnych dotyczących przestępstw seksualnych. W swojej pracy zawodowej współpracuje z biegłymi m.in. z zakresu: psychologii, seksuologii, psychiatrii, medycyny. Specjalizuje się w sprawach o krzywdzenie dzieci, jako ofiar wykorzystania seksualnego. Pracując ceni współpracę interdyscyplinarną specjalistów wielu dziedzin nauki. Prowadzi specjalistyczne szkolenia dla psychologów biegłych sądowych w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii.
Łukasz Franckiewicz - sędzia Sądu Okręgowego we Wrocławiu, z-ca Przewodniczącego XII Wydziału Karnego Sądu Rejonowego dla Wrocławia-Fabrycznej. Prowadzi specjalistyczne szkolenia dla psychologów biegłych sądowych w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii.
Najnowsze materiały
Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania...
Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna CBT-E powstała w latach 70-tych, jako ambulatoryjny program leczenia dr Ch.G. Fairburn pacjentów z bulimią. Dzisiaj terapię...
Rysunkowe metody projekcyjne
Szkolenie adresowane jest do psychologów, pedagogów, wychowawców, studentów, którzy są zainteresowani poszerzeniem umiejętności diagnostycznych przy zastosowaniu...
Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
Zaburzenia lękowe są jednymi z najczęściej występujących zaburzeń psychicznych u dzieci w wieku rozwojowym- począwszy od lęku separacyjnego, po fobie, czy zaburzenia...
Terapia psychologiczno-seksuologiczna dorosłych ofiar...
Uczestnicy poszerzą swoją wiedzę dotyczącą nadużyć seksualnych- definicji, zasięgu zjawiska nadużyć seksualnych wobec dzieci i dorosłych ofiar, czynników ryzyka...
Zaburzenia psychiczne spowodowane środkami psychoaktywnymi...
Adresaci: Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, pracowników pomocy społecznej, świetlic, oraz studentów...
Poznawczo-behawioralna terapia zaburzeń lękowych i depresyjnych...
Ataki paniki, czy lęk przed sytuacjami społecznymi i wystąpieniami publicznymi należą do jednych z najczęstszych zaburzeń lękowych. W trakcie szkolenia uczestnicy...
Pierwszy kontakt z ofiarą przemocy - diagnoza i pomoc...
Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną - ćwiczenia indywidualne i grupowe nad przypadkami klinicznymi ofiar przemocy. Adresaci: Szczególnie zapraszamy...
Praca terap. z os. z zab. psychotycznymi- terapia indyw.,...
Adresaci: Niniejsze szkolenie skierowane jest do profesjonalistów pracujących z osobami cierpiącymi na zaburzenia psychotyczne (schizofrenia, zaburzenia urojeniowe,...
Techniki i narzędzia pracy terapeutycznej z małoletnimi...
Uczestnicy poszerzą swoją wiedzę dotyczącą nadużyć seksualnych- zasadami kontaktu z ofiarą przemocy seksualnej- dzieckiem i adolescentem, zasadami współpracy z...
Mediacje rodzinne
Szkolenie ma charakter warsztatowy, uczestnicy zapoznają się także z konstruowaniem projektów mediacyjny, zastosują w trakcie ćwiczeń indywidualnych i grupowych...
Trening autogenny w psychoterapii dzieci i dorosłych...
Adresaci: Szkolenie przeznaczone jest dla profesjonalistów, nauczycieli, pedagogów, psychologów, studentów psychologii, którzy w swojej pracy chcieliby wykorzystać...
Positive Parenting Solution - Pozytywne Metody Wychowywania...
Adresaci: Szkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, wychowawców, terapeutów, pracowników socjalnych, studentów ostatnich lat kierunków: psychologia,...
Diagn. i terapia zab. zach. u dzieci i młodzieży- zach....
W trakcie szkolenia zostaną przybliżone metody diagnozy i terapii mające zastosowanie w pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zachowania opozycyjno-buntownicze,...
Diagnoza i przesłuchanie małoletniej ofiary wykorzystania...
Uczestnicy poszerzą swoją wiedzę dotyczącą nadużyć seksualnych- zapoznają się z zasadami kontaktu z ofiarą przemocy seksualnej- dzieckiem i adolescentem, zasadami...
Racjonalna Terapia Zachowań RTZ - Rational Bahaviour...
Racjonalna Terapia Zachowania (RTZ) oparta jest na modelu terapii poznawczo-behawioralnej nastawionej na samopomoc. Metodę opracował amerykański psychiatra Dr Maxie...
Najlepsze materiały
Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania...
Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna CBT-E powstała w latach 70-tych, jako ambulatoryjny program leczenia dr Ch.G. Fairburn pacjentów z bulimią. Dzisiaj terapię...
RAD - zaburzenia więzi u dzieci - diagnoza i terapia...
Na szkoleniu uczestnicy pogłębią swoją wiedzę dotyczącą diagnozy dziecka z zaburzeniami więzi oraz metod pomocy psychologicznej dziecku z RAD. Adresaci: Szkolenie...
Metoda dialogu motywującego
Dialog motywujący/Terapia motywująca (DM/TM) to niezwykle interesująca, nowatorska metoda pracy z trudnym pacjentem. Oparta jest na podejściu humanistycznym, terapii...
Narzędzia psychologiczne w diagnozie rodziny
Szkolenie prowadzone będzie w formie seminarium, wzbogaconego elementami pracy warsztatowej i audiowizualnej. Adresaci: Szkolenie adresowane jest do psychologów,...
Podstawy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach powstała w latach siedemdziesiątych w Stanach Zjednoczonych w Brief Family Therapy Center w Millwauke. Jego twórcami są...
Rysunkowe metody projekcyjne
Szkolenie adresowane jest do psychologów, pedagogów, wychowawców, studentów, którzy są zainteresowani poszerzeniem umiejętności diagnostycznych przy zastosowaniu...
Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie w...
Celem szkolenia jest poszerzenie świadomości u specjalistów obszarów psychoseksualnych u osób zdrowych i niepełnosprawnych, rozwijanie umiejętności wychowawczych...
Przedłużona ekspozycja - techniki terapeutyczne w terapii...
Adresaci: Niniejsze szkolenie jest warsztatem przeznaczonym dla osób pracujących z osobami po traumatycznych doświadczeniach - psychologów, terapeutów, pracownikow...
Praca terapeutyczna z osobą współuzależnioną i DDA/DDD
Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę w zakresie sylwetki psychologicznej osoby współuzależnionej, jej funkcjonowania w środowisku rodzinnym oraz społecznym. Nabędą...
Interwencja kryzysowa w sytuacji napaści, gwałtu, przemocy...
Uczestnicy poszerzą swoją wiedzę dotyczącą nadużyć seksualnych- definicji, zasięgu zjawiska nadużyć seksualnych wobec dzieci i dorosłych ofiar, czynników ryzyka...
FAS/FAE/RAD - diagnoza zaburzeń i pomoc psychologiczno-pedagogiczna...
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy o FAS oraz nabycie przez nich umiejętności diagnozy i prowadzenia pracy z dziećmi z FAS. W programie koncentrujemy...
Techniki i narzędzia pracy terapeutycznej z dziećmi...
Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyposażenie specjalistów w wiedzę i umiejętności pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, w zakresie skutecznej integracji...
Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży
Zaburzenia lękowe są jednymi z najczęściej występujących zaburzeń psychicznych u dzieci w wieku rozwojowym- począwszy od lęku separacyjnego, po fobie, czy zaburzenia...
Pomoc psychologiczna osobom po doświadczeniach traumatycznych...
W trakcie szkolenia omówiona zostanie problematyka zespołu ostrego stresu i zaburzenia po stresie traumatycznym, metody diagnozy, czynniki ryzyka, strategie interwencji...
Poznawczo-behawioralna terapia zaburzeń lękowych i depresyjnych...
Ataki paniki, czy lęk przed sytuacjami społecznymi i wystąpieniami publicznymi należą do jednych z najczęstszych zaburzeń lękowych. W trakcie szkolenia uczestnicy...