Wyzwania dla dzisiejszej młodzieży: Klimat, COVID i Marketing komercyjny

Oceń:
5
dodano:
3 lata temu
wyświetleń:
1710
specjalizacja:
Zdrowie Publiczne

Opis materiału

Czy robimy wystarczająco dużo, aby zapewnić zdrowie i dobre samopoczucie dzieciom na całym świecie czyli przyszłości naszej globalnej populacji? Oczywiście, że "nie", mówi międzynarodowa komisja ekspertów ds. zdrowia dzieci, która w lutym 2020 r. zainicjowała „Przyszłość dla dzieci na świecie?" Jej ostrzeżenia i wezwanie do podjęcia pilnych działań poprzedziło ogłoszenie przez Światową Organizację Zdrowia pandemii COVID-19 w marcu, co doprowadziło do recesji gospodarczej i pogłębiania się ubóstwa. Zawieszenie szkół, zmniejszona rutynowa opieka zdrowotna i profilaktyczne świadczenia zdrowotne dla dzieci oraz przypadki nowego dziecięcego wieloukładowego zespołu zapalnego, to wszystkie aspekty co do których istnieje silne podejrzenie, że mają związek z COVID-19. Oprócz wszechobecnych chorób zakaźnych, dzieci stają dziś w obliczu nowych zagrożeń związanych ze zmianami klimatu, nowatorskimi chorobami odzwierzęcymi, takimi jak COVID-19 czy szkodliwym marketingiem komercyjnym, tzw. „trzema C”. Z pozoru bardzo różne, ale w rzeczywistości wszystkie te zagrożenia są ze sobą powiązane i należy je zwalczać jednocześnie. W jaki sposób zbudowanie silniejszej, zdrowszej populacji na zrównoważonej planecie lepiej ochroni nas zarówno przed chorobami niezakaźnymi czy otyłością, która wzrosła 11-krotnie w ciągu nieco ponad 40 lat? Jak możemy lepiej przygotować się na pandemie i zarządzać nią, chroniąc dzieci? Jaka jest nasza rada w zakresie kontynuacji pozytywnego wpływu pandemii na środowisko? W jaki sposób możemy sprawić by fundusze i polityka pomogły odzyskiwać normalność po COVID-19 i pomogły rozwiąząć kryzys zdrowotny dzieci i zapewnić im dobrą przyszłość? Te pytania będą stanowić podstawę dynamicznej debaty.

tagi: COVID-19 Klimat światowy szczyt zdrowia


Maciej Dobosz
Edytor

Maciej Dobosz

lek.

Inne filmy tego użytkownika

Podobne

pokaż więcej