Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci – diagnoza i terapia

Organizator: Pracownia Pomocy Psychologicznej Sopot
Miejsce: Sopot, Polska
www: idź
Termin: od: 2016-10-14 do: 2016-10-16
Koszt: 640 ZŁ
Program: zobacz
Wyświetleń: 1664

Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci – diagnoza i terapia

Szkolenie prowadzi prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk

Neurologopeda, specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi, jest autorką standardów postępowania logopedycznego w przypadkach alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji, afazji, pragnozji, schorzeń neurodegeneracyjnych, zespołu Aspergera i zespołu zamknięcia. Zajmuje się różnicowaniem zaburzeń mowy u dzieci w okresie rozwojowym oraz programowaniem terapii w zaburzeniach mowy o podłożu neuropsychiatrycznym. Uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Polskiej Akademii Nauk, była członkiem grupy ekspertów tworzących obowiązujący program specjalizacji w neurologopedii, wypełniała obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia i Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Jest członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym w zakresie neurologopedii, działa w Sekcji Psychologii Klinicznej i Edukacji Zdrowotnej Komisji Nauk Medycznych lubelskiego oddziału PAN, należy do komitetów redakcyjnych kilku czasopism naukowych. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego została odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP, a za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST" (Lublin 2012, Wydawnictwo UMCS 2012) uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe w 2014 roku otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP. Szkolenie przeznaczone jestLogopedów, terapeutów mowy, psychologów, pedagogów, oligofrenopedagogów, nauczycieli przedszkoli, studentów logopedii.

Charakter i zakres szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie z zasadami prowadzenia procesu diagnostyczno-terapeutycznego w przypadku zaburzeń rozwoju mowy u dzieci ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi.

Zakres szkolenia obejmuje: omówienie biologicznych mechanizmów leżących u podłoża nieprawidłowości w rozwoju sprawności interakcyjnych, komunikacyjnych i językowych w kontekście oceny neurologicznej, fizjoterapeutycznej i psychiatrycznej oceny dziecka,
ustalenie procedur diagnozy neurologopedycznej w przypadku zaburzeń rozwojowych,
wskazanie na kryteria różnicowania poszczególnych jednostek zaburzeń mowy u dzieci z uszkodzeniami i dysfunkcjami układu nerwowego,
zaprezentowanie psychopatologicznego obrazu specyficznych zaburzeń rozwoju językowego (alalia prolongata – SLI, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca),
określenie zasad programowania terapii neurologopedycznej zaburzeń rozwoju mowy u dzieci ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi i metodyki w przełamywaniu sensorycznych i motorycznych mechanizmów zaburzających językowy rozwój dziecka.

Forma zajęć

Zajęcia są prowadzone w formie wykładu z elementami konwersatorium oraz warsztatu. Wykład będzie ilustrowany opisami przypadków ilustrujących poszczególne jednostki zaburzeń rozwoju mowy i ich prezentacją na nagraniach video oraz analizą wyników wielospecjalistycznych badań.

Program szkolenia

Neuropsychiatryczne przyczyny zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;
Problemy terminologiczne i definicyjne w opisie zaburzeń mowy u dzieci (niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja / dysfazja wrodzona i rozwojowa, afazja nabyta, alalia);
Specyfika zaburzeń w nabywaniu języka u dzieci z problemami neuropsychiatrycznymi;
Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca versus schizofazja dziecięca, autyzm, mutyzm, demencja wieku rozwojowego, oligofazja, głuchota, dyzartria i dysglosja);
Zaburzenia mowy u dzieci w przebiegu zespołów neurodegeneracyjnych (zespół Landara-Kleffnera, zespół Hellera, zespół Retta i in.);
Typologia zaburzeń mowy po uszkodzeniach mózgu u dzieci;
Procedury diagnostyczne w ocenie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (metody, techniki i narzędzia, formułowanie opinii);
Programowanie terapii logopedycznej w przypadku specyficznych zaburzeń rozwoju mowy;
Strategie terapii logopedycznej w przełamywaniu sensorycznych i motorycznych patomechanizmów powodujących trudności w nabywaniu języka;
Metodyka postępowania terapeutycznego w przypadkach niedokształcenia mowy o typie afazji sensorycznej i motorycznej.

Termin szkolenia 14, 15, 16 października 2016

Trzydniowe szkolenie obejmuje 24 godziny dydaktyczne.

Planowany harmonogram zajęć

Piątek - 13:00 - 19:30
Sobota - 9:00 - 18:00
Niedziela - 9:00 - 15:00

Koszt szkolenia 640 PLN

tagi: dzieci zaburzenia mowy rozwój mowy nueurologia psychoneurologia logopeda język Sopot psycholog kursy psychologiczne szkolenia psychologiczne psychoterapeuta

Wydarzenie archiwalne

Najpopularniejsze wydarzenia

Najbliższe wydarzenia