Psychoterapia poznawczo-behawioralna – skuteczne techniki pracy i interwencji stosowane w różnych obszarach zaburzeń
Szkolenie prowadzi
mgr Małgorzata Gontarek
Ukończyła pedagogikę na UW, posiada Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego wydawany przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB), jest członkiem (PTTPB) EABCT - European Association for Cognitive Behavioural Therapies. Jest jednym z 8 trenerów TZA - ART w Polsce, którzy posiadają certyfikat wydany przez autora metody prof. A. Goldsteina i wraz z innymi trenerami rozpowszechnia tę metodę pracy. Członek - założyciel Polskiego Towarzystwa EMDR. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia terapii indywidualnej i terapii par. Zajmuje się terapią depresji, lęku i uzależnień. Szereg lat była terapeutą w Fundacji Dzieci Niczyje. Jest założycielem i dyrektorem Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Warszawie. Posiada doświadczenie w prowadzeniu mediacji rodzinnych, z uwzględnieniem konfliktów pojawiających się w trakcie rozwodu, zwłaszcza gdy zagrożone jest dobro dziecka. Jest socjoterapeutką rekomendowaną przez PTP.
Charakter i zakres szkolenia
Celem szkolenia będzie pogłębienie wiedzy i kształtowanie umiejętności stosowania podstawowych technik terapeutycznych i modeli poznawczych w prowadzeniu psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
Forma zajęć
Szkolenie prowadzone będzie w formie pracy warsztatowej w małych podgrupach, bądź parach. Teoria zostanie zilustrowana przykładami z pracy klinicznej osoby prowadzącej zajęcia.
Program szkolenia
Część I - Krótkie spojrzenie na terapię poznawczo-behawioralną
1.Tło historyczne (od psychoanalizy, poprzez Ellisa i Becka do trzeciej fali CBT), dynamika rozwoju.
2. Podstawowe założenia terapii poznawczo-behawioralnej, czyli: jak aktywność poznawcza wpływa na zachowanie człowieka, treści i procesy poznawcze, które można modyfikować, główne aksjomaty, czyli o co chodzi w tej terapii.
3. Model ABC Ellisa.
4. Rozpoznawanie myśli automatycznych, przekonania pośredniczące, przekonania kluczowe.
5. Zniekształcenia poznawcze.
6. Przedstawienie badań nad skutecznością terapii.
Część II - Techniki terapeutyczne, modele poznawcze
1. Cechy terapii poznawczo-behawioralnej: aktywna, dyrektywna.
2. Konceptualizacja problemu w oparciu o: wywiad dotyczący rodziny, historię życia, badanie stanu psychicznego i inne.
3. Znajomość ICD 10: krótkie spojrzenie na zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości.
4. Interwencje: poznawcze i behawioralne.
5. Przykładowe techniki: monitoring nastoju
alternatywne myślenie,
ekspozycje wyobrażeniowe i na żywo,
trening umiejętności,
trening samokontroli,
dekatastrofizacja,
przekierowanie uwagi,
relaksacja,
EMDR – jako wykorzystanie ekspozycji wyobrażeniowej i desensytyzacji.
6. Specyfika CBT u dzieci i młodzieży.
Termin szkolenia
20, 21, 22, 23 października 2016
Czterodniowe szkolenie obejmuje 32 godziny dydaktyczne.
Planowany harmonogram zajęć
Czwartek - 15:00 – 19:00
Piątek - 9:00 – 18:00
Sobota - 9:00 – 18:00
Niedziela - 9:00 – 13:30
Koszt szkolenia
650 PLN
tagi: psychoterapia nurt behawioralny nurt poznawczy psychoterapeuta psycholog obszary zaburzenia techniki pracy szkolenia psychologiczne szkolenie psychologiczne Sopot kurs psychologiczny kursy psychologiczne
Wydarzenie archiwalne