Miejsce: Dolnośląskie Centrum Psychoterapii, ul. Sienkiewicza 116/4, 50-347 Wrocław, Polska
www: idź
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi informacjami z tematu coachingu rodzicielskiego i systemowego rozumienia rodziny. Zdobędą wiedzę z zakresu Solution Focused Approach oraz technik pracy coachingowej: pytania i rozpoznawanie wyjątków. Częścią szkolenia jest praktyczna sesja coachingu rodzicielskiego.
Adresaci:
Szkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, wychowawców, terapeutów, pracowników socjalnych, studentów ostatnich lat kierunków: psychologia, pedagogika, pragnących w swej pracy wspierać rodziców w procesie wychowawczym, uczyć ich, jak mogą wykorzystywać metody coachingu rodzicielskiego w relacjach z dzieckiem - a tym samym uczyć rodziców jak być coachem rodzicielskim, w odniesieniu do swoich dzieci.
Program:
1. Podstawy coaching rodzicielskiego.
2. Coaching - czym jest, sposób pracy, osoba coacha, pierwsza sesja coachingowa, metody pracy.
3. Podstawy systemowego rozumienia rodziny- cechy rodziny, zjawiska zachodzące w rodzinie, dynamika relacji.
4. Solution Focused Approach (Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniu) jako metoda Coachingu Rodzicielskiego. Podstawowe techniki: pytania (zorientowane na przyszłość, o cele, o cud, o wyjątki, skalujące) rozpoznawanie wyjątków.
5. Sesja coaching rodzicielskiego - praktyka.
6. Podejmowanie nowych ról rodzicielskich.
a) Uwrażliwienie i dostosowanie się do indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka,
b) Sztuka komunikowania się z dziećmi,
c) Sztuka rozwiązywania problemów w relacji rodzic - dziecko,
d) Metody wychowawcze wobec dzieci na różnych etapach rozwoju,
e) Wspieranie rozwoju dziecka w wieku szkolnym.
7. Rola rodzica w formowaniu się tożsamości młodego człowieka,
a) Zmiany charakteru relacji rodzic – dziecko prowadzące do osiągnięcia samodzielności,
b) Sposoby komunikowania się z dorastającym dzieckiem,
c) Rozmowa coachingowa jako metoda wspierania nastolatka w dokonywaniu wyborów i osiąganiu jego celów,
d) Sposoby wspierania młodych w podejmowaniu nowych ról (zawodowych, małżeńskich, rodzinnych),
e) Radzenie sobie z odejściem dzieci z domu rodzinnego.
8. Studium przypadków.
9. Analiza rozmów coachingowych.
Trener:
Aleksandra Patyk
Wydarzenie archiwalne