Nagrania z wszystkich edycji konferencji dostępne są w portalu MEDtube:

NEMP 2019 – Nowoczesna Edukacja Medyczna w Polsce. To II edycja ogólnopolskiej konferencji poświęconej rozwojowi profesjonalnego kształcenia medycznego, jak również wdrażania nowoczesnych rozwiązań w szkoleniu od poziomu studenta do eksperta. To jedyna konferencja o takim profilu w Polsce. MEDtube jako organizator gwarantuje praktyczny i silnie interaktywny charakter spotkania.
NEMP II odbędzie się dnia 24 maja 2019r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Konferencja to platforma do rozmowy na temat obecnego systemu szkolenia Medyków w Polsce. Jesteśmy przekonani, że drzemią w nim ogromne pokłady efektywności. MEDtube wspólnie z autorytetami świata nauki, medycyny i biznesu zaproponuje konkretne rozwiązania. Spotkanie pozwoli również poznać niedawno wprowadzone na rynek medyczny innowacyjne rozwiązania. Wierzymy, że przyczyni się to do sprawniejszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników ochrony zdrowia.
Za udział w konferencji można otrzymać 10 punktów edukacyjnych. Konferencja uzyskała aprobatę Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie.
NEMP jest adresowany do wszystkich osób zaangażowanych w proces profesjonalnej edukacji medycznej, dla których wysoki poziom nauczania jest priorytetem, w szczególności do:
- lekarzy i lekarzy stomatologów,
- nauczycieli akademickich,
- organizatorów szkoleń i konferencji,
- firm dostarczających nowe technologie w medycynie (EdTech, MedTech),
- towarzystw naukowych i lekarskich, samorządu lekarskiego,
- administracji publicznej,
- studentów kierunków medycznych.
Dlaczego warto wziąć udział w NEMP? To unikalna okazja do:
- zdobycia praktycznego know-how, które można wykorzystać w codziennej pracy,
- nawiązania cennych kontaktów z osobami, które zajmują się tą tematyką w Polsce i na świecie,
- poszerzenia horyzontów, wymiany doświadczeń, inspiracji,
- poznania i doświadczenia nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań w edukacji,
- aktywnego włączenia się do dyskusji (np. przez udział w głosowaniach),
- integracji ze środowiskiem,
- udziału w konkursach i zdobycia nagród.
Do zobaczenia wiosną w Centrum Nauki Kopernik!
Zarejestruj się już teraz!
NEMP 2019: Prelegenci i harmonogram
Wśród prelegentów znajdują się takie autorytety jak:
prof.dr hab. n med. Łukasz Szumowski, Minister Zdrowia, były Kierownik Kliniki Zaburzeń Rytmu Serca w Instytucie Kardiologii w Warszawie – Aninie.
prof.dr.hab.n.med. Konrad Karcz, Kierownik Chirurgii Małoinwazyjnej, Oddział Chirurgii Ogólnej, Brzusznej, Naczyniowej, Klatki piersiowej i Transplantacji, Ludwig-Maximilians- University, Monachium.
dr inż. Andrzej Kononowicz, Adiunkt, Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny Uniwersytetu Jagiellońskiego.
prof. Chi-Ming Chow Chow, MD, MSc, FRCPC, FACC, FASE Dyrektor Laboratorium Echokardiograficznego w St. Michael’s Hospital. Były prezes Canadian Society of Echo (CSE). Autor wielu popularnych programów do edukacji medycznej.
Robert G. Louis, M.D., Dyrektor Oddziału Chirurgii Minimalnie Inwazyjnej Guzów Mózgu, Podstawy Czaszki i Przysadki Mózgowej, Neurosciences Institute w Hoag Memorial Hospital in Orange County, Newport Beach, Kalifornia.
Rakesh Patel, Profesor w dziedzinie Edukacji Medycznej i Konsultant Honorowy, nefrolog, Wydział Medycyny i Nauk o Zdrowiu, Queen’s Medical Centre, Nottingham.
Za udział w konferencji można otrzymać 10 punktów edukacyjnych. Konferencja uzyskała aprobatę Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie.
Harmonogram konferencji:
Od 8:00 Rejestracja.
8:20 – 8:30 Otwarcie konferencji.
8:30 – 9:00 (PL) Wykład inauguracyjny.
prof. dr hab. n. med. Konrad Karcz, Kierownik Chirurgii Małoinwazyjnej, Oddział Chirurgii Ogólnej, Brzusznej, Naczyniowej, Klatki piersiowej i Transplantacji, Ludwig – Maximilians – University, Monachium.
„Nowe Koncepcje w Chirurgii z użyciem Artificial Intelligence i Augmented Reality.” 25 min.
9:00 – 10:20 I Panel – Towarzystwa Lekarskie. Od teorii do praktyki, w praktyce.
„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” Benjamin Franklin
Fotel#1 lek.
Marcin Kaczor, Kierownik Centrum Symulacji Medycznych WUM, II Klinika Anestezjologii i Intensywnej Terapii WUM, PTAiIT.
„Czego możemy oczekiwać od symulacji i współczesnych fantomów?” 12.5 min.
Fotel#2
dr n. med. Kamil Zalewski, Prezes European Network of Young Gynae – Oncologists (ENYGO) Świętokrzyskie Centrum Onkologii.
„Wykorzystanie współpracy międzynarodowej w edukacji i badaniach naukowych.” 12.5 min.
9:30 – 9:40 dr n. med. Wojciech Gawęcki, Katedra i Klinka Otolaryngologii, Chirurgii Głowy i Szyi oraz Onkologii Laryngologicznej UM im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
„Operacja otolaryngologiczna LIVE” – operacji transmitowana. Realizacja we współpracy z medVC.
Fotel#3
dr n. med. Paweł Skowronek, Dyrektor ds. medycznych i Polikliniki Bródnowskiego Centrum Klinicznego, Koordynator Zespołu Oddziałów Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej i Rehabilitacji, PTOiT.
„Cechy profesjonalnego kursu szkoleniowego dla specjalisty lub lekarza w trakcie specjalizacji.” 12.5 min.
Fotel#4
dr n. med. Michał Janik Klinika Chirurgii Ogólnej,Onkologicznej, Metabolicznej i Torakochirurgii WIM, Department of Surgery, Texas Tech University Health Sciences Center in Lubbock (US).
„Jak uniknąć zdarzeń niepożądanych w chirurgii. Możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii.” 12.5 min.
10:20 – 10:35 Przerwa kawowa.
10:35 – 10:40 dr n. med. Wojciech Gawęcki, Katedra i Klinka Otolaryngologii, Chirurgii Głowy i Szyi oraz Onkologii Laryngologicznej UM im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
„Operacja otolaryngologiczna LIVE” – operacji transmitowana. Realizacja we współpracy z medVC.
10:40 – 11:10 (PL) Wykład.
(PL) dr inż. Andrzej Kononowicz, Adiunkt, Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny Uniwersytetu Jagiellońskiego.
„Rola wirtualnych pacjentów w nowoczesnej edukacji medycznej.”
11:10 – 12:15 II Panel – Edukacja. Kształcenie Medyków na poziomie akademickim w Polsce.
„Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć.” Maria Skłodowska Curie
Fotel#1
dyr. Małgorzata Zadorożna, Dyrektor Departamentu Kwalifikacji Medycznych i Nauki, Ministerstwo Zdrowia.
„Nowoczesne kształcenie Medyków w Polsce.” 12.5 min.
Fotel#2
dr inż. Klaudia Proniewska Adiunkt w Zakładzie Bioinformatyki i Telemedycyny CMUJ, Analityk Obrazów Sercowo – Naczyniowych – KCRI, Kraków.
„Aplikacje medyczne w codziennym życiu lekarza i studenta.” 12.5 min.
Fotel#3
lek. Sebastian Piotrowicz, FEBU, Klinika Urologii CMKP w Warszawie.
„Wdrażanie nowych technologii do lecznictwa i edukacji. ” 12.5 min.
Fotel#4
dr hab. n. o zdr. Mariusz Panczyk, Kierownik Pracowni Ewaluacji i Doskonalenia Kształcenia Medycznego, Zakład Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu WUM.
„Online Digital Education jako narzędzie w nowoczesnym kształceniu umiejętności niezbędnych w praktyce medycznej opartej na dowodach naukowych.” 12.5 min.
12:15 – 12:25 PAIH – możliwości współpracy i wsparcia przedsiębiorców branży medycznej.
12:25 – 13:10 Przerwa obiadowa.
– 13:30 Finał konkursu na symulatorach laparoskopowych LAPARO*.
13:30 – 14:00 (ENG) Wykład.
prof. Chi-Ming Chow, Dyrektor Laboratorium Echokardiograficznego w St. Michael’s Hospital. Były prezes Canadian Society of Echo (CSE), Toronto, Ontario, Canada.
“What is hAPPening in modern medical education? The education 3.0 revolution.” 25 min.
14:05 – 15:50 III Panel – Nowe technologie, nowe zastosowania.
„Prawdziwe odkrycia nie polegają na odkrywaniu nowych lądów, ale na patrzeniu na stare w nowy sposób.”
Marcel Proust
Fotel#1
Pokaz LIVE „Operacja oczami chirurga” – Crescenttech 15 min.
Fotel#2
dr n.med. Bartosz Cerkaski, spec. stomatologii zachowawczej i endodoncji, Koordynator programu zajęć endodoncji przedklinicznej UMP, PTE, PASE.
„Cyfrowa stomatologia. Lepsza dydaktyka, lepsze leczenie.” 20 min.
Fotel#3
dr inż. Przemysław Korzeniowski, Programista Symulacji VR/AR w Oddziale Chirurgii i Onkologii, Imperial College London, UK.
„Virtual Reality w świetle profesjonalnej edukacji medycznej.” 20 min.
Fotel#4
dr n. med. Jacek Matys, lek. implantolog Master in Oral Laser Application, PTSL.
„Stomatologia laserowa – laser fotobiomodulujący.” 20 min.
Fotel #5
(ENG wideokonferencja)
Robert G. Louis, MD, Dyrektor Oddziału Chirurgii Minimalnie Inwazyjnej Guzów Mózgu, Podstawy Czaszki i Przysadki Mózgowej, Neurosciences Institute w Hoag Memorial Hospital, Newport Beach, Kalifornia, US.
„Virtual neurosurgery – a step forward in preparation for surgery for the doctor and patient.” 20 min.
15:50 – 16:10 Przerwa kawowa.
16:10 – 16:40 (ENG, wideokonferencja) Wykład.
prof. Rakesh Patel, Wydział Medycyny i Nauk o Zdrowiu, Queen’s Medical Centre, Nottingham, UK.
“5 most important things in modern medical education.”
16:45 – 17:15 (ENG) Wykład.
prof. Theo Wiggers, FRCS (Emeritus), przedstawiciel ESSO, członek Royal College of Surgeons, University Medical Center Groningen, Holandia.
„How to effectively learn all your life both at work and beyond and properly assess your progress.”
17:15 – 18:20 IV Panel Kształcenie podyplomowe. eLearning a nowe oblicze relacji Mistrz – Uczeń.
„Źle się wywdzięcza mistrzowi, kto zawsze tylko jego uczniem zostaje.” Friedrich Wilhelm Nietzsche
Fotel#1
prof. dr. hab. n. med. Ryszard Gellert, Dyrektor Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, Kierownik Kliniki Nefrologii i Chorób Wewnętrznych CMKP.
„Cechy dobrego eLearningu. Rola CMKP w kształceniu Medyków.” 12.5 min.
Fotel#2
prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, Kierownik Katedry i Zakładu Chirurgii Stomatologicznej, UMW im. Piastów Śląskich.
„Nowoczesna edukacja medyczna po studiach – jaką rolę odgrywa w tym procesie Towarzystwo Naukowe?” 12.5 min.
Fotel#3
prof. dr hab. n. med. Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny, Dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego CMKP.
„Nowe oblicze relacji Mistrz – Uczeń w świetle dostępnych technologii.” 12.5 min.
Fotel#4
Anna Waksmundzka – Walczuk, MPharm, IP kierownik ds. Klinicznych Zespołu Monitorowania Terapii, w szpitalu Tees Esk and Wear Valleys, NHS Foundation Trust, UK.
„Zespół multidyscyplinarny – rola współpracy w edukacji.” 12.5 min.
18:20 – 18:30 Zamknięcie konferencji, wręczenie nagród za najlepszy eLearning.
Warsztaty:
9:00 – 13:00 Wirtualna laparoskopia LAPARO – konkurs na najsprawniej wykonaną procedurę.
Warsztaty w formie konkursu organizowane przy stanowisku wystawienniczym firmy LAPARO.
9:15 – 10:15 Aplikacje medyczne – z jakich aplikacji warto korzystać. (20 miejsc)
dr inż. Klaudia Proniewska Adiunkt w Zakładzie Bioinformatyki i Telemedycyny CMUJ, Analityk Obrazów Sercowo – Naczyniowych – KCRI, Kraków.
11:00 – 14:00 Wymiana zastawek aortalnych (5 miejsc) i zespoleń naczyniowych (5 miejsc).
dr n. med. Radosław Wilimski Adiunkt oraz opiekun Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Kardiochirurgii I Katedry i Kliniki Kardiologii WUM.
16:10 – 17:30 Laser fotobiomodulujący. Stomatologia laserowa (20 miejsc).
Lasotronix®
* Konkurs na symulatorach Wirtualnej Rzeczywistości. Konkurs trwa od godz. 9.00 – 13.00.
Do finału dostają się 3 osoby, które najsprawniej wykonają zadanie konkursowe.
NEMP w Skrócie
Poznaj najważniejsze założenia konferencji NEMP oraz osiągnięcia wcześniejszej edycji!
Ponad 250 uczestników
Taką liczbę uczestników mieliśmy przyjemność gościć na zeszłorocznej edycji. Nasza konferencja zgromadziła 27 prelegentów z polski i z zagranicy.


Wykłady i panele dyskusyjne
Konferencja to przede wszystkim cześć naukowa. Podczas zeszłej edycji uczestnicy mieli możliwość partycypacji w 7 dedykowanych wykładach oraz 3 panelach dyskusyjnych.
Konkursy naukowe, nowe technologie
Oprócz części wykładowej przygotowaliśmy konkursy naukowe z nagrodami. Uczestnicy mają również możliwość zapoznania się z ekspertami z wielu branż i instytucji.










Do konferencji pozostało:
O nas

MEDtube to międzynarodowa platforma wymiany wiedzy dla lekarzy i studentów medycyny, której wyróżnikiem są treści multimedialne, tworzone i udostępniane przez samą społeczność. Zasoby MEDtube to filmy z operacji, zabiegów, procedur, zdjęcia przypadków medycznych, atlasy, animacje medyczne, transmisje live, wykłady, prezentacje, dokumenty, wytyczne, a także kompletne kursy eLearningowe i biblioteka eBooków, jak również bogaty kalendarz wydarzeń.
MEDtube od 2010r. podbija świat medyczny – ma polskie korzenie i globalny zasięg (aktualnie 5 wersji językowych). Ponad 160 tys. zarejestrowanych profesjonalistów udostępnia 25 tys. materiałów o wysokiej wartości edukacyjnej, wchodzi w interakcje, dyskusje i rozwija swoje kompetencje z nieosiągalną dawniej efektywnością.
Platforma MEDtube tworzy i udostępnia zaawansowane narzędzia do nowoczesnego szkolenia medycznego (eLearning, eTesty, transmisje live), w przeważającej części bezpłatnie.
Przedsięwzięcie tworzy kilkudziesięciu innowatorów, lekarzy, informatyków, inżynierów, grafików i edytorów.
Zarejestruj się już teraz!
Zarejestruj się już teraz!
150 PLN
100 PLN
STUDENCI
250 PLN
200 PLN
Lekarze i nauczyciele akademiccy
400 PLN
369 PLN
brutto