Odtwórz wideo

NEMP 2019 – Nowoczesna Edukacja Medyczna w Polsce. To II edycja ogólnopolskiej konferencji poświęconej rozwojowi profesjonalnego kształcenia medycznego, jak również wdrażania nowoczesnych rozwiązań w szkoleniu od poziomu studenta do eksperta. To jedyna konferencja o takim profilu w Polsce. MEDtube jako organizator gwarantuje praktyczny i silnie interaktywny charakter spotkania.

NEMP II odbędzie się dnia 24 maja 2019r. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Konferencja to platforma do rozmowy na temat obecnego systemu szkolenia Medyków w Polsce. Jesteśmy przekonani, że drzemią w nim ogromne pokłady efektywności. MEDtube wspólnie z autorytetami świata nauki, medycyny i biznesu zaproponuje konkretne rozwiązania. Spotkanie pozwoli również poznać niedawno wprowadzone na rynek medyczny innowacyjne rozwiązania. Wierzymy, że przyczyni się to do sprawniejszego podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników ochrony zdrowia.

NEMP jest adresowany do wszystkich osób zaangażowanych w proces profesjonalnej edukacji medycznej, dla których wysoki poziom nauczania jest priorytetem, w szczególności do:

  • lekarzy i lekarzy stomatologów,
  • nauczycieli akademickich,
  • organizatorów szkoleń i konferencji,
  • firm dostarczających nowe technologie w medycynie (EdTech, MedTech),
  • towarzystw naukowych i lekarskich, samorządu lekarskiego,
  • administracji publicznej,
  • studentów kierunków medycznych.

Dlaczego warto wziąć udział w NEMP? To unikalna okazja do:

  • zdobycia praktycznego know-how, które można wykorzystać w codziennej pracy,
  • nawiązania cennych kontaktów z osobami, które zajmują się tą tematyką w Polsce i na świecie,
  • poszerzenia horyzontów, wymiany doświadczeń, inspiracji,
  • poznania i doświadczenia nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań w edukacji,
  • aktywnego włączenia się do dyskusji (np. przez udział w głosowaniach),
  • integracji ze środowiskiem,
  • udziału w konkursach i zdobycia nagród.
Regulamin konferencji: link
 

Do zobaczenia wiosną w Centrum Nauki Kopernik!

Zarejestruj się już teraz!

NEMP 2019: Prelegenci i harmonogram

Wśród prelegentów znajdują się takie autorytety jak:

 prof.dr hab. n med. Łukasz Szumowski, Minister Zdrowia,

prof.dr.hab.n.med. Konrad Karcz, Ludwig-Maximilians-University of Munich, LMU Department of General-, Abdominal-, Vasscular-, Thoracic- and Transplantation Surgery,

dr inż. Andrzej Kononowicz, Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny Uniwersytetu Jagiellońskiego,

prof. Chi-Ming Chow Toronto Heart Center, St. Michael’s Hospital, University of Toronto, President of the Chinese Canadian Council, Heart and Stroke Foundation of Ontario,

Robert G. Louis, M.D., Director of Minimally Invasive Brain Tumor, Skull Base and Pituitary Surgery at Pickup Family Neurosciences Institute at Hoag Memorial Hospital in Orange County, California

Rakesh Patel, Clinical Associate Professor in Medical Education & Honorary Consultant, Nephrologist, Faculty of Medicine & Health Sciences, Queen’s Medical Centre, Nottingham,

dr Jörg Ansorg, Surgeon and CEO of the Professional Board of German Orthopaedics and Trauma Surgeons.

Harmonogram konferencji:

8:00– 8:30 Rejestracja gości

Sala główna:

8:20–8:30 Otwarcie konferencji, prezentacja planu konferencji i warsztatów odbywających się w ciągu dnia.

8:30 – 8:40 dr n. med. Wojciech Gawęcki Adiunkt, Katedra i Klinka Otolaryngologii, Chirurgii Głowy i Szyi oraz Onkologii Laryngologicznej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
„Operacja otolaryngologiczna LIVE” – operacji transmitowana. Realizacja we współpracy z medVC.

 

8:40–9:15 Wykład inauguracyjny, Gość specjalny, e-głosowanie

prof. dr hab. n. med. Konrad Karcz, Head of Minimalinvasive Surgery, Department of General, Abdominal, Vascular, Thoracic and Transplantation Surgery, Ludwig-Maximilians-University of Munich.
(PL) „Nowe Koncepcje w Chirurgii z użyciem Artificial Intelligence i Augmented Reality.” 25 min.
Pytania do Prelegenta, dyskusja. 10 min.

9:15–10:35 I Panel Towarzystw Lekarskich. Od teorii do praktyki, w praktyce.

Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” Benjamin Franklin

Fotel#1 dr hab.n.med. Łukasz Szarpak, Kierownik Centrum Symulacji Medycznych, Wydział Medyczny Uczelni Łazarskiego, Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Katastrof.
„Centrum symulacji- wymóg konieczny czy potrzeba środowiska? Czego możemy oczekiwaćod symulacji i współczesnych fantomów?” 15 min.

Fotel#2 prof. dr hab. n. med. Piotr Chłosta Kierownik Katedry i Kliniki Urologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Prezes Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
„Czy potrzebny jest nam dzisiaj dydaktyczny rozrusznik serca?” 15 min.

Fotel#3 dr n. med. Paweł Skowronek, Dyrektor ds. medycznych Bródnowskiego Centrum Klinicznego i Polikliniki Bródnowskiego Centrum Klinicznego, Koordynator Zespołu Oddziałów Chirurgii Urazowo -Ortopedycznej i Rehabilitacji, Polskie Towarzystwo Ortopedyczne
„Cechy profesjonalnego kursu szkoleniowego dla specjalisty lub lekarza w trakcie specjalizacji.”15 min.

Fotel#4 dr hab. n. med. Myśliwiec Piotr, Przewodniczący Sekcji Wideochirurgii Towarzystwa Chirurgów Polskich, I Klinika Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej, Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Białymstoku.
„Praca lekarza okiem kamery- wideochirurgia.” 15 min.

DYSKUSJA+PYTANIA OD PUBLICZNOŚCI, e-głosowanie. 20 min.

10:35 – 10:40 dr n. med. Wojciech Gawęcki Adiunkt, Katedra i Klinka Otolaryngologii, Chirurgii Głowy i Szyi oraz Onkologii Laryngologicznej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
„Operacja otolaryngologiczna LIVE” – operacji transmitowana. Realizacja we współpracy z medVC.

10:40 – 10:55 Przerwa kawowa.

10:55 – 11:25 (PL) Gość specjalny, e-głosowanie.
(PL) dr inż. Andrzej Kononowicz, Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Temat: „Rola wirtualnych pacjentów w nowoczesnej edukacji medycznej.” 20 min.
Pytania do Prelegenta, dyskusja. 10 min.

11:25 – 12:45 II Panel Edukacja. Kształcenie Medyków na poziomie akademickim w Polsce.

Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć.” Maria Skłodowska Curie

Fotel#1 prof. dr hab. n med. Łukasz Szumowski, Minister Zdrowia, były Kierownik Kliniki Zaburzeń Rytmu Serca w Instytucie Kardiologii w Warszawie-Aninie.
“Nowoczesne kształcenie Medyków w Polsce z perspektywy profesora, lekarza i Ministra zdrowia” 15 min.

Fotel#2 prof dr hab. n. med. Anna Torres Zakład Biostruktury, Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
„Wyzwania dla Problem Based Learning w medycynie.” 15 min.

Fotel#3 prof. dr hab.n.med. Dominika Nowis, kierownik Laboratorium Medycyny Doświadczalnej, Centrum Nowych Technologii, UW, WUM
“Wykorzystanie współpracy międzynarodowej w edukacji i badaniach naukowych.” 15 min

Fotel#4 dr n.med Piotr Zwoliński , Kierownik Instytutu Neuronauki i Medycyny Cybernetycznej (INiMC) Wydział Medyczny Uczelni Łazarskiego.
„Nowe koncepcje nauczania.” 15 min.

DYSKUSJA + PYTANIA OD PUBLICZNOŚCI, #e-głosowanie- wyniki 20 min

12:45 – 13:45 Przerwa obiadowa

13.45-13.55 Finał konkursu na symulatorach (konkurs trwa przez cały dzień konferencyjny i jest otwarty dla wszystkich uczestników).

14:00 – 14:35 (ENG) Gość specjalny, e-głosowanie.
prof. Chi-Ming Chow Toronto Heart Center, St. Michael’s Hospital, University of Toronto, President of the Chinese Canadian Council, Heart and Stroke Foundation of Ontario.
Temat: “What is hAPPening in modern medical education?” 25min.
Pytania do Prelegenta, dyskusja. 10 min.

14:35–16:15 III Panel Nowe technologie, nowe zastosowania.
„Prawdziwe odkrycia nie polegają na odkrywaniu nowych lądów, ale na patrzeniu na stare w nowy sposób.” Marcel Proust.

Fotel#1 (ENG videokonferencja) Robert G. Louis, M.D., Director of Minimally Invasive Brain Tumor, Skull Base and Pituitary Surgery at Pickup Family Neurosciences Institute at Hoag Memorial Hospital in Orange County, California.
„Virtual neurosurgery- a step forward in preparation for surgery for the doctor and patient.” 20 min.

Fotel#2 „Nowoczesne obrazowanie w medycynie. W jaki sposób współczesne aparaty USG ułatwiają nam diagnostykę i naukę.” 20 min.

Fotel#3 dr n.med. Bartosz Cerkaski Klinika EndoEstetica, Akademia Digital Smile Design.
„Cyfrowa stomatologia. Lepsza dydaktyka, lepsze leczenie.” 20 min.

Fotel#4 Przemysław Korzeniowski, PhD, VR/AR Simulation Software Developer, Post-Doc Researcher at Department of Surgery and Cancer, Imperial College London.
„Virtual Reality w świetle profesjonalnej edukacji medycznej.” 20 min.

DYSKUSJA+PYTANIA OD PUBLICZNOŚCI. 20 min.

16.15-16.25 Prezentacja wydruku 3D ubytku zębowego skanowanego podczas konferencji.

16:25–16:40 Przerwa kawowa.

16:40–17:15 (ENG) Gość specjalny, e-głosowanie.
Rakesh Patel Clinical Associate Professor in Medical Education & Honorary Consultant Nephrologist, Faculty of Medicine & Health Sciences, Queen’s Medical Centre, Nottingham.
Temat: ‘5 most important things in modern medical education’.
Pytania do Prelegenta, dyskusja 10 min.

17:15 – 18:35 IV Panel Kształcenie podyplomowe. E-learning a nowe oblicze relacji Mistrz-Uczeń?
Źle się wywdzięcza mistrzowi, kto zawsze tylko jego uczniem zostaje.” Friedrich Wilhelm Nietzsche

Fotel#1 prof.dr.hab.n.med. Ryszard Gellert, Dyrektor Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie.
“Cechy dobrego e-learningu. Rola CMKP w kształceniu Medyków.” 15 min.

Fotel#2 prof.dr hab.n.med. Marzena Dominiak, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, Katedra i Zakład Chirurgii Stomatologicznej, Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.
„Nowoczesna edukacja medyczna po studiach- jaką rolę odgrywa w tym procesie Towarzystwo Naukowe?” 15 min.

Fotel#3 prof.dr hab.n.med. Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny, Dyrektor Szkoły Zdrowia Publicznego w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego, Konsultant Krajowy w Dziedzinie Zdrowia Publicznego.
„Nowe oblicze relacji Mistrz- Uczeń w świetle dostępnych technologii.” 15 min.

Fotel#4 dr Jörg Ansorg Surgeon and CEO of the Professional Board of German Orthopaedics and Trauma Surgeons.
(ENG) „What does Smart Learning® mean and how it changes in professional medical education.”15 min.

DYSKUSJA+PYTANIA OD PUBLICZNOŚCI, e-głosowanie. 20 min.

18:35–18:45 Prezentacja najlepszego konkursowego e-learningu, wręczenie nagrody.

18:45–18:50 Zamknięcie konferencji i #e-głosowanie.

18:50 Kolacja, spotkanie integracyjne.

SALA II

Warsztaty: Warsztaty odbywają się przez cały czas trwania konferencji.

  1. Laparoskopia- konkurs na najsprawniej wykonaną procedurę.
  2. Aplikacje medyczne- z jakich aplikacji warto korzystać ucząc się i pracując w szpitalu.
  3. USG- podstawy USG.
  4. Pierwsza pomoc- ALS i BLS.
  5. eLearning

W trakcie konferencji będzie możliwość wypróbowania nowych technologii, które w przyszłości będą mogły zostać wykorzystane na szerszą skalę w szkoleniu studentów kierunków medycznych oraz podnoszeniu kwalifikacji zawodowych kadry ochrony zdrowia.

NEMP w Skrócie

Poznaj najważniejsze założenia konferencji NEMP oraz osiągnięcia wcześniejszej edycji!

Ponad 250 uczestników

Taką liczbę uczestników mieliśmy przyjemność gościć na zeszłorocznej edycji. Nasza konferencja zgromadziła 27 prelegentów z polski i z zagranicy. 

Wykłady i panele dyskusyjne

Konferencja to przede wszystkim cześć naukowa. Podczas zeszłej edycji uczestnicy mieli możliwość partycypacji w 7 dedykowanych wykładach oraz 3 panelach dyskusyjnych.

 

Konkursy naukowe, nowe technologie

Oprócz części wykładowej przygotowaliśmy konkursy naukowe z nagrodami. Uczestnicy mają również możliwość zapoznania się z ekspertami z wielu branż i instytucji.

Do konferencji pozostało:

O nas

MEDtube to międzynarodowa platforma wymiany wiedzy dla lekarzy i studentów medycyny, której wyróżnikiem są treści multimedialne, tworzone i udostępniane przez samą społeczność. Zasoby MEDtube to filmy z operacji, zabiegów, procedur, zdjęcia przypadków medycznych, atlasy, animacje medyczne, transmisje live, wykłady, prezentacje, dokumenty, wytyczne, a także kompletne kursy eLearningowe i biblioteka eBooków, jak również bogaty kalendarz wydarzeń.

MEDtube od 2010r. podbija świat medyczny – ma polskie korzenie i globalny zasięg (aktualnie 5 wersji językowych). Ponad 160 tys. zarejestrowanych profesjonalistów udostępnia 25 tys. materiałów o wysokiej wartości edukacyjnej, wchodzi w interakcje, dyskusje i rozwija swoje kompetencje z nieosiągalną dawniej efektywnością.

Platforma MEDtube tworzy i udostępnia zaawansowane narzędzia do nowoczesnego szkolenia medycznego (eLearning, eTesty, transmisje live), w przeważającej części bezpłatnie.

Przedsięwzięcie tworzy kilkudziesięciu innowatorów, lekarzy, informatyków, inżynierów, grafików i edytorów.

Zarejestruj się już teraz!


Konkurs eLearning

Chcielibyśmy serdecznie zaprosić Państwa do udziału w konkursie eLearningowym! Jak stworzyć konkursowy eLearning?

Aby wziąć udział w konkursie należy zalogować się na platformie MEDtube.pl (rejestracja jest bezpłatna), a następnie zamieścić kurs o wybranej przez siebie tematyce wybierając zakładkę „eLearning”-> „STWÓRZ NOWY KURS”, pamiętając by na końcu tytułu wstawić hashtag #NEMP2019. Tematyka oraz długość kursu są dowolne. eLearning należy stworzyć w języku polskim lub angielskim. 

Oceniane będą: 1) tematyka, 2) treść, 3) wykorzystane technologie oraz sposób prezentacji.

Nagrodami w konkursie są:

  1. Darmowy wstęp na konferencję #NEMP2019 Nowoczesna Edukacja Medyczna w Polsce.
  2. Prezentacja zwycięskiej pracy konkursowej podczas konferencji.
  3. Nagrody rzeczowe.

Na zgłoszenia czekamy do 12.05.2019r. Zasady korzystania z portalu MEDtube są dostępne w Regulaminie (link). Konkurs jest otwarty dla wszystkich: pracowników ochrony zdrowia, doktorantów i studentów.

Odkryj swoje umiejętności i pokaż, że nauka nie musi być nudna!

Na wszelkie Państwa pytania dotyczące konkursu odpowie: Olga Górna, Koordynator ds. eLearningu #NEMP2019 – olga.gorna@medtube.net

Partnerzy konferencji

Sponsorzy i wystawcy

Patroni medialni

Zarejestruj się już teraz!

150 PLN

100 PLN

STUDENCI

 

250 PLN

200 PLN

Lekarze i nauczyciele akademiccy

400 PLN

369 PLN

brutto

firmy i instytucje