Racjonalna Terapia Zachowań RTZ - Rational Bahaviour Therapy RBT

Organizator: Dolnośląskie Centrum Psychoterapii
Miejsce: Dolnośląskie Centrum Psychoterapii, ul. Sienkiewicza 116/4, 50-347 Wrocław, Polska
www: idź
Termin: od: 2014-10-25 do: 2014-10-25
Koszt: 350 - 350 ZŁ
Program: zobacz
Wyświetleń: 776

Racjonalna Terapia Zachowania (RTZ) oparta jest na modelu terapii poznawczo-behawioralnej nastawionej na samopomoc. Metodę opracował amerykański psychiatra Dr Maxie C. Maultsby, a celem jej jest kontrola własnych emocji i wpływ na nie. Program RTZ oparty jest na teoriach uczenia i neurofizjologii oraz koncentruje się głównie na możliwościach zmiany niezdrowego sposobu myślenia. Terapia ta zakłada , że to nie fakty wywołują nasze emocje, ale nasze przekonanie o tych faktach. Program terapii RTZ oparty jest na teoriach uczenia i neurofizjologii oraz koncentruje się głównie na możliwościach zmiany niezdrowego sposobu myślenia. Istotną rolę odgrywają w programie takie zagadnienia jak: zasady semantyki, zmiana nawyków poznawczo-emocjonalnych oraz zasady racjonalnego myślenia. RTZ poprzez techniki samopomocy uczy, jak pomagać samemu sobie, jak radzić sobie z codziennymi kłopotami i stresem, trudnymi problemami osobistymi i rodzinnymi, uzależnieniami, depresją, stanami lękowymi i natręctwami, problemami małżeńskimi i seksualnymi, zespołem wypalenia zawodowego, poważną chorobą (np. nowotwór złośliwy, AIDS), utratą bliskiej osoby, itd.

Adresaci:
Psychologowie, pedagodzy, pracownicy pomocy społecznej, pielęgniarki, terapeuci uzależnień, terapeuci zajęciowi, studenci psychologii, pedagogiki, resocjalizacji i innych kierunków społecznych.

Program:
1. Podstawy teoretyczne Racjonalnej Terapii Zachowania.

2. Obszary zastosowania Racjonalnej Terapii Zachowania.

3. Podstawowe założenia terapii RTZ.

4. Model ABC Emocji.

5. Wpływ języka na nasze emocje i działania.

6. Pięć Zasad Zdrowego Myślenia wg Maxie C. Maultsby’ego.

7. Racjonalna Samo-Analiza (RSA) –pracy z przekonaniami klienta.

8. Metody pracy z wyobraźnią w RTZ.

9. Neurofizjologiczne podstawy RTZ.

10. Edukacja i reedukacja emocjonalna: uczenie się i przeuczanie reakcji emocjonalnych
a) praca z poczuciem winy
b) praca ze złością
c) praca z niskim poczuciem wartości
d) praca z lękiem
e) praca z depresją i obniżonym nastrojem

11. Źródła oporu w procesie zmiany.

12. Praca nad motywacją w procesie zmiany.

13. Model stadiów zmiany wg Prohaski, DiClemente; metody pracy na poszczególnych etapach zmiany


Trener:
Aleksandra Patyk

Wydarzenie archiwalne

Najpopularniejsze wydarzenia

Najbliższe wydarzenia